Ga naar de inhoud
Let op: Om de gebruikerservaring op deze site te verbeteren gebruiken we cookies. Ik ga akkoord Ik ga niet akkoord

Dé reistrends van 2018

Dé reistrends van 2018

Benieuwd naar de beste trends op basis van de laatste rapporten uit de reisindustrie? Lees vooral verder als je benieuwd bent wat u in 2018 mag verwachten.

 

• Minder bekende bestemmingen
Aangezien steeds meer grote wereldsteden te maken hebben met een overvloed aan toeristen, zullen reizigers het komende jaar vaker op zoek gaan naar minder bekende bestemmingen. Met deze gedachte in het achterhoofd gaan steeds meer reizigers op zoek naar bestemmingen die vergelijkbaar zijn met de grote steden, maar minder ‘vol’ en duur zijn. In plaats van Barcelona kiezen reizigers nu bijvoorbeeld voor steden met een interessant cultureel karakter, zoals Sevilla en Valencia.

 

• Authentiek culinair toerisme
Vorig jaar draaide alles om de meest Instagram-waardige maaltijden en het bezoeken van de best geprezen restaurants. In 2018 transformeert de culinaire reistrend van luxe dineren naar het beleven van authentieke eetervaringen. Het bezoeken van lokale markten en thuis dineren bij lokale inwoners bijvoorbeeld. Doordat steeds meer reizen draaien om eten, worden bestemmingen gekozen op basis van hun culinaire aanbod. Japan speelt volgend jaar een extra belangrijke rol bij fijnproevers die op reis gaan, dankzij de unieke keuken, traditionele markten en themarestaurants.

 

• Terug naar toen
Naast nieuwe ervaringen staat 2018 ook in het teken van het verleden. Mensen willen hun mooiste jeugdherinneringen opnieuw beleven en gaan terug naar bestemmingen die altijd in het hart zijn gebleven. Een derde van alle reizigers overweegt in 2018 terug te gaan naar een plaats waar ze als kind heen zijn gegaan, om de bestemming vanuit een nieuw perspectief te zien.

 

• Presteren is het nieuwe experimenteren
Bij een opkomende reistrend speelt het behalen van prestaties op reis een belangrijke rol. Reizigers die het zat zijn om elke keer hetzelfde te doen gaan op zoek naar reiservaringen waarmee ze een doel kunnen behalen of iets kunnen doen wat ze nooit eerder hebben gedaan.
Uitdagende activiteiten zoals voor het eerst een marathon lopen, de Kilimanjaro beklimmen of de pelgrimstocht naar Santiago de Compostella lopen, spelen volgend jaar een grote rol bij het uitkiezen van een nieuwe bestemming.

 

• Werken en reizen
De ‘bleisure’-trend (het combineren van ‘business’ en ‘leisure’) van vorig jaar wordt in 2018 voortgezet, maar in tegenstelling tot afgelopen jaar zullen zakenreizigers hun reizen uitbreiden voor langere perioden. Steeds meer werknemers hebben de vrijheid om hun zakenreizen te verlengen met een paar extra dagen of zelfs weken voor vrijetijdsbesteding.


• Community-gerichte hotels
Veel hotels zullen zich volgend jaar richten op het creëren van gemeenschappelijke ruimtes, in plaats van het vergroten van de hotelkamers. Reizigers zoeken steeds vaker naar accommodaties waar plekken aanwezig zijn om samen te komen met anderen, net als bij hostels. Lounge-plekken om nieuwe mensen te ontmoeten staan bij reizigers hoog op het verlanglijstje bij het uitzoeken van een hotel, naast comfort en privacy.

Reacties

Reageer

Bolivia
00 ° 00 ' 00 " {$LATITUDE_NS}
00 ° 00 ' 00 " {$LONGITUDE_WE}

Schrijf u in voor onze Newsletter